Muutos luottolakiin

Monelta suomalaiselta poistui maksuhäiriömerkintä 1.12.2022. Voimaan astuneen lakimuutoksen myötä maksuhäiriöt poistuvat jatkossa 30 päivän kuluttua siitä, kun tieto velan maksamisesta on rekisteröity Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteriin. Muutoksen toivotaan kannustavan suomalaisia maksamaan velkansa pois, vaikka niistä olisi jo syntynyt maksuhäiriömerkintä.

Suomen Asiakastieto Oy:n mukaan yli 10 000 suomalaisen maksuhäiriömerkinnät poistuvat 1.12.2022, kun asiaa koskeva lakimuutos astuu voimaan. Tämän lisäksi yli 13 000 suomalaiselta poistuu osa merkinnöistä.

Lainapäätös tulee aina olla harkittu

Vaikka maksuhäiriömerkintä poistuukin monelta suomalaiselta, niin se ei tarkoita sitä, että lainaa kannattaa nostaa heti holtittomasti. Lainapäätös tulee aina olla tarkkaan harkittu, eli lainasumma ja takaisinmaksuaika tulisi olla realistisia omaan taloudelliseen tilanteeseen peilattuna. On myös erittäin suositeltavaa kilpailuttaa usea eri lainapalvelu ennen lainan hakemista, sillä lainan kilpailuttaminen voi vaikuttaa lopullisiin lainakustannuksiin hyvinkin paljon.

Lakimuutos mahdollistaa uuden alun monelle suomalaiselle

Nyt monella suomalaisella onkin erinomainen mahdollisuus aloittaa puhtaalta pöydältä ja siivota vanhat kalliit lainat, osamaksut ja luotot pois. Esimerkiksi Arkadia Rahoituksen järjestelylainan avulla keräät kalliit lainat yhdeksi edullisemmaksi kokonaisuudeksi, jolloin oman talouden hallinta helpottuu ja rahaa säästyy muihin arjen menoihin.

Arkadia Rahoitus on auttanut jo yli 200 000 suomalaista löytämään edullisimman lainatarjouksen yli 30 pankin ja rahoituslaitoksen joukosta. Aloita puhtaalta pöydältä ja järjestä lainasi uudelleen nyt.

Kilpailuta lainat 60 000 € asti (Korko alk. 4,00%)

Palvelu on maksuton

Lainasumma
Laina-aika
Kuukausierä
Aloita lainahakemus
Sähköpostiosoite

Jo yli 200 000 kilpailutettua lainaa

70% saa meiltä tarjouksen

Kuukausierä on laskettu 9,5 % esimerkkikorolla.
Esimerkkilaskelma: Todellinen vuosikorko on 11,21 %, kun lainasumma on 10 000 €, takaisinmaksuaika on 5 vuotta, tilinhoitomaksu 5 €, avausmaksu 49 € ja esimerkkikorko 9,5 %. Takaisinmaksettava summa on tällöin 12 950 €, eli 210 €/kk.

Nimelliskorko min 4,00 – max 20%. Todellinen vuosikorko min 4,00 – max 38 %. Laina-aika min 1 – max 15 vuotta.

Rahalaitos yhteistyö Axolaina yhteistyö Omalaina.fi yhteistyö Rahoitu.fi yhteistyö Zmarta yhteistyö Sortter yhteistyö